Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás

Kisvállalkozások honlapjainak nehéz versenyezni a nagy hírportálokkal vagy a sok száz oldalból álló multinacionális cégek honlap csoportjaival. Ám nem is lehetetlen. Megfelelő cél kitűzésével komoly sikereket érhetünk el!

Keresőoptimalizálás

Mit jelent és miért fontos a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, röviden SEO) a honlap keresőben való elhelyezkedésének javítását jelenti.

Minél előrébb van a kereső találati listájában a honlapunk, annál nagyobb számú látogatóra számíthatunk a keresőn keresztül.

Helyes célkitűzések

Fontos, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, amelyekre optimalizálni szeretnénk a honlapot. A legtöbb egyszavas kulcsszóra már nagyon nagy verseny alakult ki. Például az ingatlan szóra kifejezetten nehéz lenne most egy újonnan induló oldalnak az első három helyre felkerülnie, legyen az akármilyen professzionálisan is elkészítve. Szerencsére az átlag felhasználó sem egyszavas kulcsszavakat ír be a keresőbe. Ha a felhasználó domaint szeretne vásárolni, akkor azt fogja beírni, hogy "domain vásárlás", nem pedig azt, hogy "domain". Ha Esztergomban szeretne ingatlant, akkor "esztergomi ingatlan" kifejezésre fog rákeresni.

Találjuk ki, hogy mely kulcsszavakra szeretnénk jó helyezést, majd annak megfelelően alakítsuk ki az oldalakat, illetve az oldalak tartalmát. Akár úgy is, hogy a legtöbb fontos kulcsszó kapjon egy önálló oldalt! A DomDom honlapépítőjében nincs korlátozva az oldalak száma!

Szövegírás, mint a legfontosabb feladat

Első és legfontosabb a jó minőségű szöveg, minimum 8-10 oldalnyi jó minőségű szöveg. Ez a keresőoptimalizálás alapja. Amíg ezzel nem rendelkezünk, addig felesleges várni arra, hogy a Google megbarátkozzon az oldallal! Nagyon sok keresőoptimalizálással foglalkozó szakember ezt a számot 30-50 környékére teszi. Az már valóban szintugrás lehet, ám a legtöbb kisvállalkozásnál nincs lehetőség ekkora mennyiségben minőségi tartalmat gyártani. Ezzel együtt törekedjünk a minél több tartalom készítésére! Ennél nagyobb oldalszámra nincs szükség, 100-200 oldal nem ad annyi pluszt, mint amennyi munka van vele. Inkább álljunk meg 50-nél, de azok legyenek valóban minőségi oldalak.

Elsősorban ne a keresőknek írjunk szöveget, egyre jobb algoritmusokkal vizsgálják a keresők a szövegek minőségét! Ami néhány évvel ezelőtt még jó volt, ma már nem biztos, hogy elfogadható.

Linképítés

Keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek véleménye között ma már jelentős eltérés van, hogy a linképítésre mekkora hangsúlyt érdemes fektetni? 10 évvel ezelőtt egyértelműen a legfontosabb mérőszám a minőségi linkek száma volt. A mögötte lévő filozófia egyszerű volt, a jó honlapra sok jó honlap hivatkozik, így a Google annál előrébb helyezte az oldalt a találati listában, minél több hivatkozás mutat rá. Ezt sokan ki is használták és milliószámra készültek az alibi honlapok, amelyek csak arra szolgáltak, hogy más optimalizálandó honlapra hivatkozzanak. Ezután a Google erősen háttérbe tette ezt a mérőszámot. A szakemberek közötti véleménykülönbség ott jelentkezik, hogy vajon milyen mértékkel? Vannak, akik szerint továbbra is nagyon fontos a linképítés, mások szerint kevésbé. Ám mindenképpen fontos. Így foglalkozni kell vele! Próbálja minél több helyre elküldeni a honlapját! Ismerőseit, kollégáit, üzlettársait megkérve, hogy saját honlapjukon egy-egy hivatkozást kapjon az Ön honlapja!

Mi mindenképpen azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy ha lehetősége van rá, akkor foglalkozzanak a linképítéssel, ám vigyázzon arra, hogy nehogy baj történjen! Rossz minőségű linkek még árthatnak is a keresőoptimalizálásnak. Kétes minőségű oldalon linket vásárolni nem szabad! Nem helyes, ha a linképítés arról szól, hogy linkfarmoktól linkeket vásárlunk!

Az idő faktor

Sajnos az induló honlapok egy fontos tényező miatt biztosan hátrányban lesznek a régebbi vetélytársaikkal szemben. Mégpedig az idő. A Google figyelembe veszi, hogy milyen idős a honlap, milyen idős a domain? Legtöbb helyen azt szokták kérdezni, hogy hány éves a domain?

Sajnos ezt a tényezőt nem tudjuk befolyásolni. A legtöbb, ami tehet, hogy a honlapot minél hamarabb indítsa el! Akár még cégalapítás előtt! Készüljenek cikkeket a kiválasztott kulcsszavakhoz, majd a vállalkozás elindítása után pontosíthatóak a már meglévő szövegek.

Ám mindenképpen ki kell emelni, hogy a Google több ezer tényező alapján határozza meg a találati listáknál a sorrendet. Az idő az fontos tényező, de akkor is csak egy a nagyon sokból.

További feladatok

Természetesen a linképítés és a szövegek leírása mellett még számtalan feladat vár ránk, ha a keresőoptimalizálással szeretnénk foglalkozni. Favicon feltöltése, Analytics és Webmaster tools beüzemelése, description megadása, képekhez tartozó leírások megadása, esetleges átirányítások beállítása. Ezek mind-mind olyan feladatok, melyeket a DomDom honlapkészítőjével könnyedén elvégezhetünk.

Technikai SEO

A fenti feladatok mellett a honlap helyes felépítése is fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel Önnek nem kell foglalkozni, ez a mi feladatunk! Az alábbi linkeken megnézhető néhány külső ellenőrző eszköz által készített értékelés:

Magyar nyelvű keresőoptimalizálást ellenőrző honlapok:

Angol nyelvű keresőoptimalizálást ellenőrző honlapok:

A felsorolt ellenőrző eszközökön kívül még jó néhány technikai seo audit programmal is vizsgáljuk a honlapjainkat! Folyamatosan fejlesztjük a honlap motort, amelynek köszönhetően egy valóban keresőbarát honlapot építhet a honlapkészítő alkalmazásunkkal!

Ez a honlap sütiket (cookie-kat) használ azért, hogy honlap használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.
Bővebben itt.

Váltás gyengénlátó verzióra!